Sposoby na skórę po porodzie


Ciąża to piękny stan, ale zostawia na naszym ciele ślady. Pamiętam, że w czasie pierwszej ciąży cieszyłam się, że nie mam ani jednego rozstępu. Radość prysła kiedy po porodzie zobaczyłam swoje uda. Brzuch też nie wyglądał najlepiej bo skóra była wiotka i pomarszczona. Po czasie wróciłam do wyglądu, który akceptowałam. Jak wspomóc siebie w regeneracji?

1. Zimne/chłodne prysznice. Możesz także stosować na zmianę ciepłą i zimną wodę. Gorąca woda mocno wysusza skórę i to widać. To powoduje, że skóra szybciej się starzeje. Po paru latach pracy "z ciałem" potrafię ocenić dotykiem, który pacjent lubi wrzątek z kranu. Skóra jest wtedy mocno przesuszona, pomarszczona i jeśli używam kremu lub oliwki to chłonie go jak gąbka.

2. Masaż kostkami lodu. Najbardziej zmienione miejsca możesz masować lodem. Naczynie z kostkami możesz zabrać pod prysznic. Jeśli nie lubisz zimnej wody na całe ciało to może punktowo dasz radę😊 Nie masuj lodem piersi kiedy karmisz. Możesz doprowadzić do zapalenia.

3. Dermaroller lub zabiegi mezoterapii mikroigłowej. Możesz zaopatrzyć się w wałeczek do domowego użytku- ma krótsze igły niż sprzęt profesjonalny. W trakcie zabiegu cieniutkie igiełki nakłuwają skórę i pobudzają fibroblasty do produkcji kolagenu. To może spowodować przebudowę blizn i rozstępów. Zanim kupisz dermaroller poczytaj o przeciwwskazaniach. 

4. Suche szczotkowanie to domowy sposób na jędrną skórę. Można je wykonywać codziennie. Potrzebujesz do tego specjalną szczotkę z naturalnym włosiem. Szczotkowanie robisz w kierunku serca, a na brzuchu i pośladkach ruchami okrężnymi.

5. Aktywność fizyczna także poprawia jędrność skóry. Spacery, marsze, pływanie (po połogu) pobudzają krążenie i dobrze wpływają na zwiększenie metabolizmu i spalanie tłuszczu. Poprawiają stan jelit a ten wpływa na wygląd skóry:)

Kiedy zacząć?

Powinnam napisać, że najlepiej po jego zakończeniu czyli po 6 tygodniach, ale to zależy od Twojego samopoczucia. Są kobiety, które dobrze funkcjonują już dwa tygodnie po porodzie i mogą powoli stosować część zabiegów. Są też mamy, które cieszą się, jak umyją włosy lub zęby i nawet nie myślą o robieniu czegoś więcej.  Jeśli masz dolegliwości poporodowe np. bóle miednicy/kręgosłupa, jesteś przemęczona, nie trzymasz moczu lub nie czujesz się dobrze to najpierw zajmij się zdrowiem. 

 

Zostaw swój komentarz

Komentarze

  • Brak komentarzy